Nieuwe familie

26 december 2018 - Resistencia, Argentinië

Hoi, ik ben een maand geleden van familie veranderd. Mijn eerste familie was geweldig. De moeder was echt aardig en behulpzaam. Ze was een erg goede moeder terwijl ik bij andere studenten nog wel eens wat problemen hoor. Ik had het goed voor elkaar, ik zat midden in het centrum. Dat is echt heel fijn, als ik iets wilde doen of ik moest wat halen kon ik altijd lopen. Iedereen was jaloers want als we bijvoorbeeld met zijn allen naar een bar gingen moest iedereen een taxi nemen of vragen aan de ouders. Maar nu zit ik wat verder en dat is geen probleem. Er gaat een bus tussen het centrum en de bushalte is om de hoek, ongeveer 10 minuten dus dat is ook niks. Dit huis is erg mooi en erg nieuw (twee jaar geleden gebouwd). Maar het gaat natuurlijk niet om het huis. De familie is erg aardig. Ik woon nu met vier, moeder, vader, zus (17), broer (15). De ouders hebben een supermarkt die om de hoek is. Deze familie is iets strenger dan de andere maar dat maakt niet uit. Ik heb het erg naar mijn zin. Deze familie gaat vaker dingen met elkaar doen. We hebben elke dag samen lunch en diner. Dat was in mijn andere familie niet. Deze familie houdt van reizen, dat vind ik echt geweldig! Ik wil heel graag meer van Argentinië zien. Ze hadden het over wat plekken gehad en ik hoop dat we dat ook gaan doen. Sowieso gaan we samen naar Buenos Aires. Ik ben erg benieuwd.

Ik ben van familie veranderd omdat mijn broertje van 8 ziek was. De moeder was erg gestrest door haar werk en dit. Het was heel lastig om nog voor iemand extra te zorgen. Ik denk dat het wisselen een goede beslissing was maar ik had het daar ook erg naar mijn zin. Ik ga mijn dakterras missen want dat was erg chill. Het was erg groot dus je kon er van alles mee. Ik ging vaak met mijn vrienden daar zitten of ik ging daar naartoe om muziek te luisteren (anders zit je altijd binnen en dat wil ik niet). Ik ben gisteren nog naar de film geweest, de film over Queen (Bohemian Rhapsody). Dat was een erg goede film, een aanrader. Maar ik ben nu gelukkig en het gaat leuk worden in deze familie!

1. Florent Spijker:
    26 december 2018
    Update! Ik ga samen met mijn familie naar Brazilië in januari! Ik ga naar Rio de Janeiro en ik heb er echt heel erg zin in.
  2. Sander:
    26 december 2018
    Hey Florent!! 🤙 Klinkt goed, mooi hoor dat reizen en alles. Streng is wel ok, Hopelijk zijn ze niet té streng. Goeie kerstdag nog, vieren ze dat een beetje? Plezier! Groet Beau, Noud, L en S.!
  3. O&O:
    26 december 2018
    Hallo Florent, gisteren hebben we gezellig met Oscar en Elmire bij de open haard ( bij jou niet nodig ) gezeten en genoten van allerlei lekkere hapjes. Muziekje en kaarsjes aan, zo hebben we kerst doorgebracht. Hoe was jou kerstdag, hoe doen ze het daar? Spannend om over een paar dagen op vakantie te gaan, we kijken uit naar je reisverhaal. Groetjes O&O
  4. Gerhard:
    26 december 2018
    Je bent net een paar dagen eerder verhuisd dan wij... Hoop dat je t ook op jouw nieuwe plek net zo naar je zin gaat hebben.
    Al klinkt een reis naar Rio niet verkeerd!! Geniet er lekker van.
    En natuurlijk alvast een heel fijne jaarwisseling. Ook wel benieuwd hoe ze dat vieren in Argentinië.
    Tot later weer.
    Groetjes Daan en Gerhard